دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» رنگ چیست ؟

رنگ چیست ؟

تعریف رنگ از دیدگاه های مختلف

رنگ نوری است که به سطح اشیاء تابیده شده و به چشم ما منعکس می شود . هر طول موجی بیانگر یک رنگی هست ؛ یعنی طول موج های مختلف باعث می شوند که ما رنگ های گوناگونی را ببنیم .

هر رنگ در نتیجه ی انعکاس محدوده ای از طیف نور سفید به چشم ما به وجود می آید . مثلا همه رنگ های طیف نور سفید پس از تابیدن به گل سرخ جذب می شوند ، به جز رنگ قرمز که به چشم ما منعکس می شود .

از نظر علمی ، رنگ امواجی از نور است که به کمک حس بینایی تشخیص داده می شود . مثلا یک شیء آبی در زمینه ی سیاه ، درخشان و در زمینه ی سفید تیره تر دیده می شود . پس همیشه باید به زمینه ی رنگی که اشیاء را در آن می بینیم ، توجه داشته باشیم .

نقاشان ، زندگی را در رنگ ها می بینند و دنیا را با رنگ ها احساس می کنند ، در حالی که گروهی از فیلسوفان معتقدند رنگ یک تصویر ذهنی است .

روانشناسان ، نظر متفاوتی درباره رنگ دارند . آن ها بر این عقیده اند رنگی که در محیط اطرافمان هست ، در ما هیجانات مختلفی مانند ترس ، غم ، شادی ، امید و ... ایجاد می کند . آن ها بر این باورند که با انتخاب درست رنگ ها می توان رفتار افراد را تغییر داد . همچنین به کمک انرژی نهفته در رنگ ، می توان افراد بی قرار را آرام کرد و به افراد بی انگیزه ، شور و اشتیاق و انگیزه داد .

منبع : کتاب روانشناسی در رنگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده