دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» زبان بدن

زبان بدن

زبان بدن چیست ؟

به زبان علمی می توان گفت ، پیام هایی که توسط اعضای بدن و حرکات صورت منتقل می شوند ، زبان بدن را تشکیل می دهند . همچنین می توان زبان بدن را بازتاب بیرونی وضعیت عاطفی و احساسی درون فرد دانست . به طور کلی به تمام حرکات فرد از حالت ها و حرکات صورت گرفته تا تماس چشمی ، ژست ها ، مدل ایستادن و ... زبان بدن گفته می شود .

اهمیت زبان بدن در برقراری ارتباط

برای اینکه بتوانیم با اطرافیانمان راحت تر ارتباط برقرار کنیم ، باید زبان بدن آنها را یاد بگیریم . متخصصان علم ارتباط می گویند که تنها 7 درصد از پیام های ما از طریق واژه ها منتقل می شود و 33 درصد آن ، از طریق لحن و تن صدا و 60 درصد هم از طریق زبان بدن انتقال می یابد .

انواع زبان بدن

زبان بدن یا حرکات بدن به دو بخش ارادی و غیر ارادی تقسیم می شوند . آن دسته از حرکات بدن که ارادی انجام می شوند شامل حرکات و ژست هایی است که افراد به صروت ارادی به خود می گیرند ؛ مانند لبخند زدن یا حرکت دادن دست ها در حین صحبت کردن برای تفهمیم بهتر مطلب به مخاطبان . این گروه از حرکات معمولا در ارتباط های غیرکلامی و بی صدا در بین افراد جامعه به کار می روند . حرکات بدن غیر ارادی ، شامل آن دسته از حرکاتی است که انسان ها به شکل ناخودآگاه در ارتباط به یکدیگر به کار می برند ؛ حالت های مختلف چهره در این گروه قرار می گیرند .

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

زبان بدن احساسات و افکار فرد را فاش می کند

برای فهمیدن زبان بدن باید بتوانید وضعیت احساسات فرد مقابل را ، همزمان با گوش دادن به سخنانش بیابید و همچنین به شرایطی که در آن این سخنان را به زبان می آورد دقت کنید . این به شما کمک می کند بین واقعیت و توهم فرق بگذارید و تصوراتتان را با حقیقت اشتباه نگیرید . در واقع انسان ها در هنگام صحبت کردن کمتر به علائم غیرکلامی یا همان زبان بدن توجه می کنند و از واقعیت انتقال بیشتر پیام ها از طریق بدنشان غافل شده و آگاهی چندانی نسبت به آن ندارند ؛ در حالی که بیشتر پیام های هر گفت و گوی رو در رویی از طریق نشانه های بدن فاش می شود . به عنوان مثال اظهار دوستی و علاقه به شخص ، در حالی که اخم کرده اید قابل قبول نیست .

منبع : مجموعه کتاب های 72 دقیقه ای

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده