خرید از سراسر دنیا


» آموزش درست کردن کباب کوبیده با سس گوجه فرنگی

آموزش درست کردن کباب کوبیده با سس گوجه فرنگی

مواد لازم برای 6 نفر :

گوشت سردست 1/25 کیلوگرم ، پیاز متوسط 3 عدد ، سیر 3 پره ، تخم مرغ 2 عدد ، گوجه فرنگی متوسط 5 عدد ، فلفل درشت سبز 1 عدد ، کره 50 گرم ، آرد 1 قاشق غذاخوری ، پودر نان 50 گرم ، هویج 150 گرم ، خامه 50 گرم ، لیموترش 1 عدد ، نمک و فلفل به اندازه لازم


طرز تهیه :

گوشت را دوبار چرخ کنید . دو پیاز و دو پره سیر را رنده کرده و همراه با کمی نمک و فلفل به گوشت اضافه کنید . گوشت را خوب مالش دهید تا گوشت آن کاملا چسبندگی پیدا کند . برای جلوگیری از شل شدن گوشت دو عدد تخم مرغ و کمی پودر نان به آن بزنید و خوب مخلوط کنید .

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


حالا یک تور کباب را روی دیس مخصوص فر بگذارید و شش کباب درشت و پهن و دراز را که درست کرده اید ، روی تو بچینید . دست کم مدت 20 دقیقه آن را در داخل فر با حرارت بالا قرار دهید .


برای تهیه سس گوجه فرنگی ، کره را در قابلمه ای بریزید و روی آتش ملایم قرار دهید تا آب شود . پیاز و هیج را خرد کنید و در قابلمه ریخته و به هم بزنید تا کمی سرخ شود . گوجه فرنگی ها و فلفل سبز درشت را هم قطعه قطعه کرده ، در آن بریزید و کمی نمک اضافه کنید . بعد از اینکه چند جوش زد ، آن را از صافی رد کنید و چند دقیقه دیگر مواد را حرارت دهید تا سس غلیظی بدست آید . آن وقت خامه و آب لیمو ترش را روی آن اضافه کنید و به هم بزنید .


کباب ها را در یک دیس و سس گوجه فرنگی را در ظرف دیگر سر سفره بیاورید . می توانید کباب را با لیمو ترش تازه و جعفری و پیاز تزیین کنید . این غذا را هم با نان و هم با برنج می توانید میل نمایید .


منبع : کتاب آشپزی طلایه

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده